לידיעתכם, אתר זה משתמש ב"קבצי עוגיות" (Cookies) לפרטים נוספים

מכונית חשמלית יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים

מכונית חשמלית יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים כבר ביום הראשון שתסעו בה. המשיכו לקרא

תראו איך החלום של מכונית חדשה – והורדת הניילונים ממנה – אינו באמת חלום רחוק ובלתי ניתן למימוש אלא אפילו יחסוך הרבה שקלים כבר מההתחלה.

למשל אם אין לכם תקציב לרכוש מכונית חדישה – קניית רכב משומש יכניס אתכם לעולם של כאב מלא בקלקולים ותקלות. מכונית ישנה תהיה גם שתיינית צמאה יותר של דלק ואם תקנו אותה מאדם פרטי יהיה עליכם להגיע לעסקה עם מלא הכסף במזומן. בחירה במכונית חשמלית של GAC מאפשרת לא רק ליהנות מתנאי מימון מאד נוחים שלא מעיקים על הארנק אבל יותר מכל מבטיחה שחרור מלא מרכישת בנזין ועלויות תחזוקה אפסיות. לא זולות – באמת אפסיות עם 3 שנים ראשונות של טיפולים בחינם.

אז על מה אנו מדברים כאן בעצם? על ההזדמנות הכלכלית האדירה שיש במעבר לתחבורה חשמלית. למשל לג'יפון החשמלי של GAC. קוראים לו GE3 והוא ייתן לכם תחבורה אישית – פרטית – המשחררת אתכם כלל משימוש בתחבורה הציבורית. תחבורה ציבורית, שממנה היום רובנו חוששים מפחד להיחשף לנגיף. באזורים רבים בארץ התחבורה הציבורית כה איטית, לא צפויה ואפילו יקרה שמעבר למכונית חשמלית לא רק שנוחה יותר אלא גם חוסכת כסף ומאפשרת להשתחרר מהלו"ז הלא צפוי של קווי האוטובוס.

ויש עוד צדדים רבים לחסכון. למשל – הקלות רבות במס. נתחיל במס הקניה. המיסוי הרגיל על מכונית חדשה עומד על 83%. כחלק ממדיניות הממשלה לעודד תחבורה ירוקה וסביבתית – צמצום זיהום האוויר והפחתת התחלואה ממנו (אשר גורמת לכ-1400 מקרי מוות בישראל מדי שנה), המדינה מעודדת מעבר לכלי רכב פחות מזהמים. איך היא עושה זאת? בין השאר על ידי הפחתת שיעורי המס. רוכש של רכב היברידי ישלם רק 45% מס בעוד שאדם הרוכש רכב היברידי-נטען (או PHEV בלשון המקצועית) ישלם רק 25% מס. ומה עם מי שקונה GAC חשמלית? כזו שאינה מזהמת כלל? ובכן – השנה ולפחות בארבעת השנים הבאות הוא צפוי לשלם רק 10% מס.

המדינה מעודדת מעבר לכלי רכב לא מזהמים באמצעי נוסף – דרך שווי השימוש. שווי השימוש הוא למעשה מס אשר בעיני המדינה משקף את השווי הכספי של הטבת הרכב הצמוד לעובד. והמדינה קבעה זאת כשיעור של 2.48% משוויו של רכב חדש. בפועל יוצא שעובד ישלם אלפי שקלים מדי חודש ממשכורתו – ברוטו – עבור הרכב הצמוד שקיבל מהעבודה. אלא – אם יבחר ברכב חשמלי, אז יופחתו לו מהתשלום החודשי 990 שקלים. ששנתית מצטברים לכמעט 12,000 שקלים.

גם אגרת הרישוי (הטסט) מופחת ועומד על 540 שקלים בלבד – מול אלפי שקלים לרכב בנזין ועוד יותר לרכבי דיזל.

אוקיי אז עכשיו הרכב אצלכם בחניה. וכאן מתחיל החיסכון האמיתי. מהסיבה הפשוטה שאתם לא צריכים לתדלק – אף פעם. בגדול אם נשווה קילומטר נסיעה של מכונית משפחתית רגילה מול קילומטר נסיעה של רכב משפחתי חשמלי אתם תחסכו כ-75% מהעלות. מדוע? כי ליטר בנזין עולה עכשיו 4.89 שקלים, וטעינה של קילו-וואט יחיד תעלה כ-60 אגורות. וככל שתסעו יותר כך תחסכו יותר. הנה חישוב מהיר. המחיר של טעינה מלאה ב-GAC GE3 שלו יש מצבר של 54.75 קוט"ש תעלה 32.85 שקלים. עם זה אתם יכולים לנסוע 309 קילומטרים – או 10 אג' לקילומטר. כדי לנסוע 309 קילומטרים על מכונית משפחתית חסכונית יחסית הצורכת 13 קילומטרים לליטר בנזין יהיה עליכם לרכוש 23.8ל' של דלק – זה יעלה לכם 116.4 שקלים (לפי 4.89 שקלים) – או כ-40 אג' לקילומטר.

מה עם תחזוקה? שהרי כל רכב אמור להיכנס לטיפול פעם בשנה או כמות קילומטרים שהיצרן הגדיר. זה חשוב שבעתיים בשנים הראשונות שבהן הרכב עוד באחריות. ובכן במשך שלושת השנים הראשונות מכוניות בנזין משפחתיות רגילות יצרכו טיפולים בשווי של כ-8,000 שקלים. כי צריך להחליף שמנים, ומסננים, ונוזלים שונים, ויש כיוונים לעשות למערכות המכאניות, ותיבת הילוכים שגם לה מגיע יחס. אלא שרכב חשמלי הוא מכאנית הרבה יותר פשוט. רוב הביקורים התקופתיים במוסך יהיו לצורך בדיקת תקינות – אפילו שחיקת הבלמים הרבה יותר איטית בגלל בלימת המנוע – שבעצמה מייצרת חשמל ומאריכה את הטווח. עלות הטיפולים של ה-GE3 בשלושת השנים הראשונות תיהיה 0. כן, כן אפס שקלים. והם לגמרי כלולים בעסקת הרכישה.

בנוסף – האחריות הרבה יותר ארוכה. בעת שרוב מותגי הרכב נותנים אחריות ל-3 שנים (מיעוטם ל-5) עם רכב חשמלי של GAC תיהנו מ-5 שנות אחריות על הרכב ולא פחות מ-8 שנות אחריות על המערכת החשמלית. דבר שצריך לתת בטחון רב בהחלטה האם להשאיר את התחבורה המזהמת מאחור. עדיין לא משוכנעים ואולי חוששים מירידת ערך עמוקה? ובכן אוריון מוטורס – היבואנית של GAC – מציעה BuyBack (קניה חוזרת) בסוף התקופה. כזה בטחון אין באף מוצר בענף הרכב בישראל.