הפלישה הסינית: איך השוק הישראלי יקבל את ענקית הרכב GAC?
האסימון נפל בתערוכת הרכב בגוואנגז׳ו. לצד הביתנים המתוקתקים של המותגים המוכרים, טויוטה, מרצדס ופיג'ו, הייתה שם הצפה בלתי מוכרת של יצרנים מקומיים שאנחנו לא פוגשים ככה סתם ברמזור. נתקלנו שם בין היתר בלנד־ווינד, פאו, ליפאן וג'י.איי.סי (GAC) יצרניות סיניות אוריגינל, אלמוניות מבחינתנו, אבל כדאי שנתרגל.
30% משוק הרכבים העולמי נמצא היום במדינה המאוכלסת בעולם, ואם התעשייה המוטורית החלה שם את צעדיה כחיקוי זול ומוצהר, היא כבר משנה את פניה, כמו אחת שאומרת “מה שאתם מסוגלים, גם אנחנו יכולים, תקבעו רק מקום ושעה".