• SUV – GE3 חשמלי
  • פתרונות טעינה
    • טעינת רכב חשמלי
    • טעינה ביתית
    • טעינה בעבודה
    • פריסה ארצית
    • מחשבון חיסכון
  • מימון
    • מימון לרכב חשמלי
    • ליסינג פרטי תפעולי
    • טרייד אין
  • מגזין GAC
  • אודות
    • אודות GAC
    • GAC ישראל
    • בחזית הטכנולוגיה
    • אמנת GAC
    • פרסים עולמיים
  • שאלות ותשובות
  • צרו קשר
לתאום נסיעת התרשמות
WhatsApp us
לתאום נסיעת התרשמות
WhatsApp us
רכבים חשמליים רכבים חשמליים
לידיעתכם, אתר זה משתמש ב"קבצי עוגיות" (Cookies) לפרטים נוספים
אישור
GAC / בלוג / תעשייה סינית מחשמלת
תעשייה סינית מחשמלת

תעשייה סינית מחשמלת

29/12/2020

סין הפכה למעצמה בתחום המוטורי, כשהיא מובילה עם טכנולוגיה, כמויות ייצור ופיתוח, בעיקר בכלי הרכב החשמליים, כשבחוד חנית האיכות עומד קונצרן GAC.

אז איך הפכה תעשיית הרכב הסינית, מכזו שנחשבה בעבר לנחותה אל מול מתחרותיה מקוריאה או מיפן, לתעשייה דומיננטית איתה יצרני רכב מובילים כטויוטה או הונדה, פועלים ללא לאות למען שיתוף פעולה מלא?

כתבה שניה בסדרה.

תעשייה סינית מחשמלת

בשנים עברו, תעשיית הרכב החשמלי נשארה איפשהו מאחור, כשיחד עם טכנולוגיה לא עדכנית, לא באמת הצליחה לחדור לשוק הרכב הגלובאלי.

התפתחות תעשיית הרכב החשמלי בסין, שנמצאת בתנופה אדירה בשנים האחרונות, חוללה, ברמה העולמית, מהפכה של ממש.

סין החלה לעבוד על הנושא במלוא המרץ, מחד, על מנת למצוא פתרונות לצמצום מימדי נתוני זיהום האוויר הגבוהים, בכל זאת סין היא המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, מאידך, זיהוי הפוטנציאל העסקי שאיתו יוכלו להוות אמת מידה טכנולוגית עולמית בתחום החדשני והמתהווה, כלי רכב חשמליים, לאחר שלא באמת הצליחו בעבר להדביק את פערי הטכנולוגיה והסטנדרטים של האיכות בכלי הרכב הסיניים הקונבנציונליים, אל מול המיטב שבתעשייה.

בנוסף לכך, סובסידיות נדיבות מצד הממשל הסיני, לצד מתן תמריצים (הנקבעים לפי טווח ויעילות אנרגטית בעיקר, לצד מבנה וצפיפות התאים בסוללות) וקביעת רגולציות תומכות, עודדו את הסינים לעבוד סביב השעון על פיתוח כלי רכב חשמליים בקצב גבוה;

עוד ועוד יצרנים של כלי רכב חשמליים קמו, מעל ל-70 מהם בסין, וערב רב של דגמים החלו כובשים את השווקים העולמיים, כשבסין לבדה ישנם כיום כ- 65% מכלל הדגמים החשמליים שנעים בעולם כולו.

מעבר לכך, קמה בסין תעשייה ענפה התומכת ברכב החשמלי, כמו למשל ייצור הסוללות לכלי הרכב, שאחת החברות האיכותיות ביותר בתחום והגדולה ביותר כיום בעולם, CATL, המייצרת סוללות ליתיום יון, גם עבור רכבי GAC, היא גם מהנמכרות ביותר בעולם כולו, לרבות אצל יצרני רכב חשמלי שאינו סיני.

סוללות חדשניות ואיכותיות לרכב חשמלי חשובות עד מאד, בהיותן שולטות בכמות הקילומטרים שניתן לגמוע על מחזור טעינה בודד, כמו גם במחיר המכירה של הרכב החשמלי, שחלק גדול מתמחורו נובע מעלות הסוללה בה הוא מצויד, כך שפיתוח סוללות זולות יותר, צפוי להביא להוזלה משמעותית במחיר הרכב החשמלי.

לצד מכוניות ניתן לראות כי תעשיית כלי הרכב החשמליים הסיניים כוללת גם את מרבית הדו גלגלי, המשאיות והאוטובוסים החשמליים, ואם לא די בכך, בסין מדברים על יעד מכירות שאפתני, בו עד לשנת 2025 המכירות של כלי הרכב החשמליים יהוו כ-25% מסך מכירות הרכב.

מתלמיד למדריך

לפני למעלה מחמישים שנים, ליפניים לקח זמן ונדרש מאמץ אמיתי כדי לייצר לגיטימציה בקרב צרכני העולם לתעשיית הרכב שמגיעה מארץ השמש העולה, אל מול תעשיית הרכב האמריקאית/ האירופאית שנחשבה מוכחת עד לאותו הזמן.

תהליך דומה עברו היצרנים הקוריאניים, כשלפני כעשרים עד 25 שנים ייצרו מכוניות טובות פחות מתוצרת תעשיית הרכב היפנית דאז, וכיום אלה מסתכלים בגאון אל עבר היצרנים היפניים, דרך הפנסים, כשטבלאות מסירת כלי הרכב אינן משקרות.

תעשיית הרכב הסינית עוברת כעת מהפך דומה. מתעשייה שהתאפיינה במשך שנים בייצור מכוניות שאינן מביאות איתן בשורה אמיתית בנושא האיכות או פריצת דרך טכנולוגית כלשהי, לאחר שלמדה את המתודולוגיה בעיקר מיצרני כלי הרכב היפניים, מציעה כיום תעשיית הרכב הסיני חבילות ארוזות היטב, מאובזרות לעילא ולעילא, לרבות טכנולוגיה מתקדמת מאד.

תהליך הלימוד של תעשיית הרכב הסינית לא התמקד אז רק במכוניות עצמן או בטכנולוגיה. הסינים שקדו על נושא האיכות של המכוניות, טיב השירות ללקוחות, מערכי הייצור וגם השיווק.

עד לא מזמן, לא היה כלל ייצוא של כלי רכב סיניים מחוצה לגבולות סין, נדמה שהסינים אמרו בכך ש"עד שלא יהיה כאן מוצר מוגמר להתפאר בו, לא נוציא אותו לשיווק ביתר מדינות העולם".

תהליך יישור הקו עם תעשיית המכוניות היפניות החל בכמות תקלות גבוהה באופן יחסי בכלי הרכב הסיניים, עד למצב שכיום, כמות התקלות דומה עד זהה בקרב שתי התעשיות.

GO, GAC, GO!

מותג GAC מהווה שותף פעיל להתקדמות הטכנולוגית של הרכב הסיני החשמלי, ולקביעת אמת המידה המתקדמת ביותר של התחום בעולם.

נושא ההקפדה על איכות הפך לחלק בלתי נפרד מה-DNA של המותג, דורג על ידי JD Power, ארגון הצרכנות ומחקרי השוק המוביל בעולם, ובפעם השמינית ברציפות, בתור היצרן והמותג האיכותי ביותר בסין, ראשון מבין כלל המותגים הסיניים.

מיקומו של מותג GAC בקרב מבחני האיכות עוררו עניין רב בקרב ענקיות הרכב היפניות, ובכך הפכה GAC ליצרנית הרכב בתוך סין עבור מותגי הרכב טויוטה, מיצובישי והונדה היפניות.

מעבר לכך, לאחרונה הודיעה טויוטה העולמית על כך שתספק ל-GAC, אחת משותפותיה הסיניות העיקריות, את הטכנולוגיה של ההנעה ההיברידית שלה, לצד טכנולוגיית הקישוריות ברכב.

בכך, תהא זו הפעם הראשונה בה טויוטה הגדולה תספק את טכנולוגיית הליבה ההיברידית שלה לחברה זרה. מעבר להבעת אמון עצומה שמשתקפת ממהלך שכזה, של טויוטה כלפי GAC, מהלך זה נובע, בין היתר, בשל הרצון של טויוטה להגדיל את נתח מכירות המכוניות הידידותיות לסביבה בסין. בעתיד, אף צפויות השתיים לשתף פעולה בכל הקשור בפיתוח טכנולוגיית המימן לכלי הרכב.

מותג GAC, שהחל את דרכו בישראל בפברואר השנה, מיובא על ידי אוריון מוביליטי, מבית קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה ולקסוס, היבואן הראשון בארץ המשווק כלי רכב חשמליים בלבד.

GAC החלה את השיווק עם דגם הפנאי, ה-GE3, המהווה אמת מידה באיכות ההרכבה, בטכנולוגיה, בטווח הנסועה שבמחזור טעינת סוללה בודדה (309 ק"מ) וברמת האבזור, ודיווחה על למעלה מ-150 מסירות מהדגם עד כה.

מותג GAC צפוי להרחיב בחודשים הקרובים את היצע הדגמים, במיוחד עם ה-AION היוקרתית.

  • עמוד הבית
  • אודותינו
  • שאלות ותשובות
  • מדריך מקוצר בעברית/ערבית
  • ספר רכב GE3
  • כל מה שצריך לדעת על GAC GE3
  • GE3 – ג'יפון חשמלי
  • עמדות טעינה לרכב חשמלי
  • מחשבון חיסכון
  • תאום נסיעת מבחן
  • חוברת אחריות
  • אמות מידה
  • תנאי שימוש
  • מדיניות פרטיות
  • הצהרת נגישות
  • צור קשר
  • מחירון חלפים
  • הסכם הרשאה
  • מימון לרכב חשמלי
  • ליסינג תפעולי פרטי
  • טרייד אין
  • מגזין
  • מפת אתר
רכב חשמלי בישראל
  • WhatsApp us

כל הזכויות שמורות לקבוצת יוניון מוטורס ישראל.

כל הזכויות שמורות GAC © 2021>